"Puhelimeni soi. Se oli Jaakko."

En vastannut. En uskaltanut. Kuuntelin vain hiljaa Ruuvari-Reiskan "Soi-Soi" soittoääntäni. Sitten se loppui. Oli aivan hiljaista. Sitten Lou alkoi kerjätä ruokaa. Höh. Ja mulla ei tietenkään ollut sille Poke-ruokaa. Heitin Loulle suklaakeksin. Se oli virhe. Loulle tulisi ripuli, ja se olisi vietävä pokelääkäriin.  Se maksaisi paljon ja siihenkin pitäisi säästää. Sitten nukahdin suklaakeksi kädessäni..
Heräsin ovikellon soittoon. Se olisi varmaan Joonas. Juoksin ovelle. Siellä oli Joonas. Sillä oli semmonen hauska Pika paita. Aloin hihittää. Se oli melkeen napapaita. "Mitä sä naurat, Riki?" Joonas kysyi äkäisesti. "E-en mitään.. Hiihih.. Naurattaa vaan kun mun siskon meikit levis.." sanoin. Huono vale. Olin pettynyt itseeni. Siskoni meikit eivät olleet koskaan levinneet. "Okei. Menäänkö Riki? En haluis myöhästyy." Joonas sanoi. "Okra pokra." sanoin ja työnsin kengät jalkaani. Silloin vasta huomasin. Joonas oli saanut turpaansa. Sen toinen silmä oli mustana. "En kehtaa kysyä." ajattelin. Joonas huomasi sen. Siis sen, että olin huomannut sen mustan silmän. Se peitti sen takillaan. Jonka alla oli se hassu Pika Polo paita. Hih. Joonas katsoi minua paheksuvasti. "Öhh... Eiköhän mennä." sopersin, kun huomasin olevamme melkein myöhässä.
Olimme koulunpihalla. Olimme tulleet tunnin liian aikaisin. Höh. Joonaksesta on tullut hajamielinen. Ollaan nyt TUNTIA aikaisemmin koulussa. Pöh. Nolottaa. Teppo ja Santtu varmaan katsovat kiikareilla nyt minua.. Minua nolona seisomassa melkein pakkasessa KOULUNPIHALLA. Höh. Joonas oli hiljainen. Se vain katseli jotain rumaa likkaa. Hyih. Alkoi oksettaa. Sillä oli NELISKULMAISET SILMÄLASIT. Niittenhän pitäisi olla pyöreät. Kuten Alissalla. Aaah.. Havahduin unelmasta. Joonaksen kännykkä piippasi. Joonas ei kuullut sitä repustaan. "Joonas, sun reppus on auki. Laitan sen kiinni." valehtelin saadakseni kännykän. "Aha. Sulje se vaan." Joonas sanoi, ja katsoi muuten edelleen sitä likkaa jolla oli NELISKULMAISET rillit. Nappasin kännykän. Viestissä luki: "Varokki jos paljastat mut.. Saat toisenkin mustan silmän
!!"  Klups. Se oli Jaakko. Katsoin viestiä silmät ammollaan. Ohhoh. Jaakko. Huhuhuh. Sujautin kännykän takaisin reppuun.
Tunti oli vierähtänyt. Olin ekalla tunnilla. Uskonnontunnilla. Inhoan uskontoa. "Jumala haisee." ajattelin. Sain ison kumin päähäni. Ilmahyökkäys oletin. Uusi kumi. Ja mitäs siinä lukikaan.. "Riki sydän Viivi" Höh. Ärähdin ja murisin. Käännyin katsomaan Teppoa. Heitin raivoissani lemppari pokemonkumillani. Äsh. Tietenkin. Siinä kumissa oli juuri lukenut "Rikipä tykkää Alissasta." Voihan kökkö. Aloin kuulla takaani lällätystä "Rikipäs tykkää Alissasta.." Ja se oli Teppo "ihanine" kuoroineen. Hahahha.Hahhahahhaha. Koko uskonnontunti meni mönkään. Onneksi seuraavaksi olisi fysiikan tunti. Pidin siitä, mutta sitä ennen olisi välitunti. Kun olin kiskonut  kengät jalkaani ja takin päälleni huomasin kuinka  Jaakko lähestyi minua. IIK!!!!!  Lähdin kiljuen  juoksemaan koulua  ympäri  Jaakko kaipa kannoillani.  Törmäsin varmaan kymmeneen opettajaan ja  75 oppilaaseen, ja yksi opettajista oli REHTORI! Pamahdin rehtorin melooneille. Uppista. Minua nolotti. Olin kaatanut rehtorin maahan ja makasin hänen päällää. Kaikenlisäksi Teppo jengeineen (+ Jaakko) oli tullut nauramaan viereen. Tästä tulisi ISOJA ongelmia.. JATKUU